Coop Mega med fulle hyller

– Vi får påfyll av alle varer hver dag, og det er nok til alle, forsikrer Eivind Olsen på Coop Mega Harbitz Torg. Butikken fikk en ganske annen start en den de så for seg da de åpnet for to uker siden. Men gjengenen med dyktige butikkansatte har tro på at vi skal klare dette sammen.

Ikke tom for noe
– Det er veldig få varer vi er tomme for, og det som mangler finnes det gode erstatninger for, forsikrer Eivind der han står og etterfyller toalettpapir fra en enorm pall midt på gulvet i den nyåpnede butikken.
For to uker siden åpnet han og teamet Coop Mega Harbitz Torg. Butikken er på hele 1400 kvadrat, og hyllene bugner av 12.000 forskjellige varelinjer.

Mel, gjær og toalettpapir
Det er lite som vitner om at kundene har handlet ekstra godt med hermetikk og toalettpapir den siste uken. Det bugner av mel, melk og tørrgjær, lappskaus og fiskeboller. – Vi har full dekning av alle basisvarer. Kjøttdeig kverner vi selv, og vi har levering av fersk fisk hver dag, forteller butikksjef Birgitte Ingvalsen.

Ekstra renhold
– Vi går rundt i butikken og spriter ned alle flater, dørhåndtak og kjøledisker flere ganger om dagen, og vaskepersonell har økt frekvensen og er ekstra grundige nå som vi er i en svært spesiell situasjon ,sier hun.
Butikksjefen kan også fortelle at det er hjelp å få for de som er i risikogrupper eller som ikke ønsker å eksponere seg for for mye folk.
– For de som er veldig sårbare anbefaler jeg å komme og handle på et tidspunkt der det er få i butikken, mellom kl 07.00 og 08.00 på morgenen. Da er ting litt mer tilrettelagt. Vi har også fire selvbetjeningskasser, forteller Birgitte.

Pakkeservice
Dersom det er behov for det, har butikken også mulighet til å tilby pakkeservice.
– Hvis man ønsker det, kan man ringe ned til butikken på telefonnummer 23 30 00 07 eller sende epost til harbitz.mega@coop.no med en handleliste. Vi har mulighet til å og pakke ned varene og slå dem inn, slik at man kan komme og plukke opp varene senere på et avtalt tidspunkt. Vi prøver å tilrettlegge så godt vi kan for kundene våre i denne vanskelige situasjonen, gi oss beskjed, så gjør vi det vi kan for å hjelpe, forsikrer Birgitte.

Tatjana i fiskedisken og Jo i kjøttdisken kan friste med en rekke gode tilbud.

Du vil kanskje også lese